Nog meer sneeuw en eerste sollicitatiegesprek - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu Nog meer sneeuw en eerste sollicitatiegesprek - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu

Nog meer sneeuw en eerste sollicitatiegesprek

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Dik en Simone

05 Mei 2016 | Zwitserland, Grindelwald

Het dal is inmiddels groen, maar hogerop ligt nog enorm veel sneeuw. Aangezien we dat in Nederland niet gewend zijn, hebben we ons de afgelopen dagen verlekkerd aan deze sneeuwmassa. Gisteren stonden we op First, een van de bergen rondom Grindelwald, op ruim 2.000 meter hoogte. Gelukkig hadden we eerder deze week al een zomerabonnement gekocht, want bij de het kaartjesloket stond een enorme rij. Wij konden lekker doorlopen naar de lift.

Eenmaal boven zagen we pas echt goed hoeveel sneeuw er nog ligt. De meeste wandelroutes vanaf First zijn dan ook voorlopig nog niet begaanbaar. De clifwalk, een nieuwe attractie in de vorm van een wandelpad aan de rotswand, was wel geopend. Best een enge wandeling wanneer je hoogtevrees hebt (zoals ik dus...), maar wat een prachtig uitzicht!

Vanmorgen zijn we met de dauw op ons ogen naar het Jungfraujoch afgereisd. Dit is een gletsjer boven ons dorp op ruim 3.500 meter hoogte, waar eeuwige sneeuw ligt. We wilden persé een keer met de eerste trein naar boven, omdat het dan nog niet zo druk is. Alleen vertrekt deze trein al om iets over 7 uur vanuit het dorp.... Dus extra vroeg opgestaan vanmorgen om in alle rust van het geweldige uitzicht te kunnen genieten. Door het mooie weer werd het wel snel drukker, mede omdat het door Hemelvaart in Zwitserland een extra lang vrij weekend is, maar de eerste rust was voor ons!

Tot slot een heel leuk nieuwtje: dinsdagmorgen stuurde ik een sollicitatiemail naar de plaatselijke supermarkt voor een baan als kassière/vakkenvuller. Tot mijn grote verrassing werd ik binnen een uur gebeld voor een gesprek en wel gelijk de volgende middag! Op zich was het een goed gesprek, alleen is het een functie op oproepbasis en dus heel onzeker op inkomensgebied. Of ik daar nu zo blij mee ben, weet ik niet. Daarom hebben we besloten om van beide kanten een week bedenktijd te nemen. Volgende week woensdag heb ik telefonisch contact met de personeelsfunctionaris of we verder met elkaar willen of niet. We hebben dus genoeg gespreksstof voor de komende dagen...

Afgezien daarvan is het wel heel gaaf dat ik zo snel na onze komst in Grindelwald al een sollicitatiegesprek op zak heb. Dat hadden we totaal niet verwacht, wel gehoopt uiteraard.

• 05 Mei 2016 - 18:11

Tilly:

Heerlijk Dick dat jullie het zo naar de zin hebt in de sneeuw. Hierbij het vandaag juist bijna zomer,zit de hele dag al in de tuin!!
    Leuk dat je al,op sollicitatie gesprek mag. Wat maakt het uit dat het op oproepbasis is, je hebt niets te verliezen toch? En van het 1 komt het ander

• 05 Mei 2016 - 19:58

Lia Wichgers:

Fijn dat jullie zo genieten.en verder succes met solliciteren.gr Lia

• 10 Mei 2016 - 09:47

Annemarie:

Hee Dicky,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur.
    Suc6 daar samen!
    De groetjes van de dames v.d. patiëntenadministratie GHZ.