Koeienspektakel op het terras! - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu Koeienspektakel op het terras! - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu

Koeienspektakel op het terras!

Door: Dik

Blijf op de hoogte en volg Dik en Simone

11 Mei 2016 | Zwitserland, Grindelwald

Gistermiddag zaten we op ons terras heerlijk van het zonnetje én het uitzicht te genieten. Hierbij kijken we onder andere op een kleine boerenstal schuin tegen over ons huis.

Laat in de middag bedachten de boer en zijn hulpje dat er twee koeien vanuit die stal naar een hoger gelegen weide verplaatst moesten worden. Op zich zou dat geen probleem moeten zijn, ware het niet dat de dames blijkbaar voor het eerst sinds de winterperiode naar buiten mochten en helemaal door het dolle heen waren! Dame 1 schoot direct de doorgaande weg op, gevolgd door dame 2. Gelukkig was er weinig verkeer op de weg. Beide dames draafden langs ons huis om via een parkeerplaats vervolgens op andermans grasveld terecht te komen. Daar holden ze heerlijk in het rond, achtervolgd door de boer en zijn knecht. Met veel moeite (en hulp van buren en omstanders) lukte het uiteindelijk om de dames weer de goede kant op te krijgen.

Tenminste, dat dachten we.....ineens nam de voorste koe een aanloop en belandde bij ons op het terras, hierbij uiteraard braaf gevolgd voor de andere koe! Ik was blij dat we zelf inmiddels bij de achtervolging betrokken waren, want ons terras is erg smal, dus er was geen plek geweest voor ons én de koeien.
Na dit uitstapje hadden de dames genoeg gerend en konden we ze redelijk makkelijk in de juiste wei krijgen. We hebben er vervolgens de rest van de middag én avond nog lol over gehad...

Zie de foto's onder het verslag om mee te genieten. Op verzoek hebben we ook wat foto's van ons appartement erbij gezet.

Tot slot een bericht van andere orde: Simone heeft vandaag contact gehad met de personeelsfunctionaris van de plaatselijke supermarkt en besloten de baan niet aan te nemen. Ze krijgt slechts garantie van 8 uur per week op oproepbasis. Omdat de werkdagen niet van tevoren vast staan, is dit niet makkelijk te combineren met een tweede baan ernaast. En dan is 8 uur salaris wel erg weinig. We zoeken dus verder.

• 11 Mei 2016 - 19:27

Gerard Van Der Wagt:

Dag Simone en Dik,

Leuk dat jullie dit op deze manier delen. De verhalen zijn leuk om te lezen en enorm dapper dat jullie deze stap genomen hebben. Ik wens jullie alle geluk. Aan het doorzettings vermogen zal het niet liggen.

Groetjes,
    Gerard

• 11 Mei 2016 - 19:37

Léon:

Hoi

Mooi verhaal en leuk om jullie zo te volgen. Voor een mooi nieuwe baan nog even geduld dus er komt vast wat op jullie pad !

Veel plezier en succes !

Léon

• 11 Mei 2016 - 20:27

Peter :

Wat een lol zeg, dat doet me bijna denken aan André van Duin, maar dat waren er meer! Succes met alles groet, Peter

• 11 Mei 2016 - 21:09

Corry:

Wees blij dat ze niets achter lieten op jullie terras.... Had je gelijk kunnen boenen.
    Als je zo blij bent verlies je wel eens wat als koe zijnde.
    Groetjes en succes bij het vinden van een baan.
    Corry

• 11 Mei 2016 - 21:34

Carolien Maas:

Hallo Dik en Simone,
    Springende koeien komen ons wel bekend voor. Dan voel je je alvast weer wat meer thuis.
    Gelukkig is de sneeuw nu hopelijk ook wel over.
    Groetjes Carolien.

Arjen:

Leuk verhaal s6 met verder zoeken

• 13 Mei 2016 - 11:02

Sardha Lakhi:

Goh Dik, ik hoor via via dat jullie deze stap hebben genomen. Op avontuur in Zwitserland, hoewel het toch best ook spannend kon zijn in het Groene Hart (Ziekenhuis), toch? ;-).
    Veel geluk en plezier saampjes en bedankt voor de goede samenwerking.
    Sardha (van Haga -) Lakhi.

• 15 Mei 2016 - 21:45

Ria Molenaar:

Wat een prachtig verhaal. Jullie wonen leuk zeg!
    Ik hoop dat het lukt met een baan zoeken.
    Groetjes vanuit een koud Nederland!