Van winter naar lente - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu Van winter naar lente - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu

Van winter naar lente

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Dik en Simone

21 Mei 2016 | Zwitserland, Grindelwald

Door de late sneeuwval is er nog steeds een groot verschil tussen het dal en de berghellingen. In het dorp begint het steeds meer lente te worden, maar boven op de bergen ligt nog heel veel sneeuw en lijkt het dik winter. Dit maakt dat we hele bijzondere uitstapjes kunnen maken.

Zo hebben we deze week een unieke wandeling kunnen maken, letterlijk van de winter naar de lente. We zijn met de trein naar Kleine Scheidegg gegaan, een pas bij ons dorp op ongeveer 2.000 meter hoogte, volop in de sneeuw. Vanuit daar zijn we parallel aan de spoorlijn naar beneden gewandeld naar het lager gelegen treinstation Alpiglen op ongeveer 1.600 meter hoogte. We begonnen de wandeling in een dikke laag sneeuw, die soms zelfs tot onze knieën reikte en eindigden deze in een wei met lentebloeiers. Heel bijzonder om te doen!

Bijna ongemerkt zijn we inmiddels al ruim 3 weken in Grindelwald. De tijd vliegt voorbij met mooie wandelingen, maar ook met speurtochten naar werk. Helaas wil dit laatste nog niet erg vlotten. Sinds we vanuit Grindelwald solliciteren krijgen we wel bijna overal een reactie op terug, maar jammer genoeg alleen maar afwijzingen. Een duidelijke reden voor afwijzing wordt er vaak niet gegeven en navraag levert meestal weinig extra informatie op. Wel krijgen we regelmatig de reactie terug dat er erg veel mensen hebben gereageerd op een bepaalde vacature en dat we bij de eerste selectie zijn afgevallen. Er zijn dus helaas meer kapers op de kust.

Uiteraard laten we ons hierdoor niet ontmoedigen, we zoeken en solliciteren ijverig verder!

• 21 Mei 2016 - 22:23

Gre:

Heel veel succes jullie,groeten van ons Arie en gre

• 22 Mei 2016 - 14:50

José Versluis :

Houd moed dan komt het vast goed

• 25 Mei 2016 - 04:09

Marijke Haagsman :

Hier een berichtje van Huygenslaan 8.heb heerlijk al jullie reisverslagen gelezen en heb er reuze van genoten. Jullie zitten in een mooi gebied en het leukste vond ik dat jullie veel sneeuw hebben gehad. Het is een heel andere wereld als zomers. Jammer dat jullie nog geen baan gevonden hebben maar samen genieten van Zwitserland is denk ik ook niet verkeerd. Hoop dat het jullie wel zal lukken. Ja, de eerste maand is bijna om ook hier gaat de tijd super snel. Ik wens jullie het alle beste en zie uit naar jullie volgende verslag. Heel veel groeten van mij , Marijke.

• 30 Mei 2016 - 13:30

Ellen Vd Kamp:

Wat een mooie foto's! Dat is in ieder geval genieten zo te zien. Succes met de banenzoektocht!