Vos in huis! - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu Vos in huis! - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu

Vos in huis!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Dik en Simone

15 Juni 2016 | Zwitserland, Grindelwald

Vanmorgen kwam onze verhuurster even bij ons langs met de vraag of we gisteravond laat lawaai in het trappenhuis hadden gehoord. Dat hadden we inderdaad, maar we hadden er verder weinig aandacht aan besteed. Ze vertelde ons dat er een vos in het trappenhuis was gesignaleerd! Deze had een zak met oud brood (bestemd voor de koeien) gejat en was daarmee naar buiten verdwenen. Het was een flinke zak, dus vandaar de herrie in het trappenhuis.

Normaal gesproken doen wij in de loop van de avond de buitendeur dicht, maar gisteravond hadden we deze toevallig pas laat gesloten. En dus had de vos zijn kans schoon gezien. Onze verhuurster heeft naast het brood ook regelmatig droge worsten in het trappenhuis hangen, dus we kregen het vriendelijke verzoek de buitendeur voortaan wat eerder dicht te doen. De vos wordt wel vaker in de buurt gesignaleerd, omdat we aan de rand van het dorp wonen. Dus naast koeien hebben we nu ook een vos (of vossen)! Tot zover onze dierenavonturen....

Het weer is hier de afgelopen weken behoorlijk van slag. We hebben erg veel regen, wat in lager gelegen gebieden van Zwitserland al tot wateroverlast heeft gezorgd. Gelukkig niet zo erg als bijvoorbeeld in Duitsland of Frankrijk, maar een beetje droger weer zou wel prettig zijn.

Tussen de buien door kunnen we gelukkig ook nog mooie wandelingen maken. Zo hebben we vorige week onze favoriete wandeling naar
Bachalpsee gelopen. Dit is een hoger gelegen bergmeer bij de berg First. Wat een verschil met vorig jaar september! Er ligt nog enorm sneeuw en het meer zelf is nog grotendeels dichtgevroren. Wel heel erg mooi om te zien (zie de foto's onderaan bij dit verslag). En vandaag hebben we een prachtige wandeling gemaakt bij Mürren in het Lauterbrunnendal (1 dal bij ons vandaan).

Tot slot even over onze banenjacht: het aantal vacatures is helaas een stuk minder geworden, omdat de hotels en restaurants het personeel voor het zomerseizoen inmiddels rond hebben. Dit betekent dat het voor ons nog lastiger wordt om een baan te vinden. We blijven het uiteraard proberen, maar we houden er voorzichtig rekening mee dat het ons niet gaat lukken om in deze drie maanden werk te vinden. Dat zou uiteraard heel erg jammer zijn. Aan de andere kant hebben we er niet voor niets voor gekozen om het eerst 3 maanden uit te gaan proberen, dus er is zeker nog geen man overboord!

• 16 Juni 2016 - 16:33

Anjaa:

Zo beleven jullie nog eens wat!
    Jammer dat het niet lukt met de banenjacht.Maar jullie genieten in ieder geval van het mooie land.
    Groetjes, Anja