Koeienoptocht door het dorp - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu Koeienoptocht door het dorp - Reisverslag uit Grindelwald, Zwitserland van Dik en Simone Bontenbal - WaarBenJij.nu

Koeienoptocht door het dorp

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Dik en Simone

31 Mei 2016 | Zwitserland, Grindelwald

We hebben echt iets met koeien tijdens ons verblijf in Grindelwald. Stonden ze eerder al op ons terras, vanmorgen werden we getrakteerd op een heuse koeienoptocht!

Toen ik vanmorgen naar het dorp reed om wat broodjes te halen voor het ontbijt, kwam ik een heuse optocht van 20 koeien tegen, gewoon midden op straat. Een hele file met auto's erachter en ik moest het trottoir op om de dames meer ruimte te geven. Aangezien ze allemaal voorzien waren van grote bellen was het een herrie van jewelste. De koeien waren op weg naar een hoger gelegen bergweide en dat gaat hier dus gewoon dwars door het dorp heen.

Op de terugweg van de bakker belandde ik in de file achter de optocht en moest ik met een slakkengang richting ons appartement. Ons appartement ligt namelijk precies aan de enige weg richting de almen. Over een ritje van normaal gesproken 5 minuten heb ik bijna een half uur gedaan. Zelfs de bus zat vast achter de koeien. Daar was de chauffeur niet blij mee, want hierdoor liep zijn hele dienstregeling in de soep.

Zo maak je nog eens wat mee als je in een Zwitsers dorp verblijft!

  • 31 Mei 2016 - 12:51

    Gre:

    Heb je geen fiets daar of is dat lastig te stijle bergen.
    Zo maak je nog eens wat mee toch?

    Groeten van Arie en Gre

  • 31 Mei 2016 - 13:59

    Anja Visser:

    Grappig, je heb daar nu toch de tijd voor Simone of Dik !
    Ik weet niet wie de stukjes schrijft....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dik en Simone

Emigratie naar Zwitserland?!

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 28196

Voorgaande reizen:

01 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Proefdraaien in Zwitserland

Landen bezocht: